7 Aralık 2016

ÜRÜNLERİN RAF ÖMRÜ KULLANIM SÜRELERİ


Herkese Merhabaaa ☺
Bugün uzun zamandır yazmak istediğim bir konu ile karşınızdayım. Bildiğiniz gibi kozmetikler ve cilt bakım ürünleri sonsuza kadar dayanmıyor. Keşke öyle olsaydı ama hepsinin bir kullanım süresi var. Peki tarihinin geçip geçmediğini nasıl anlarız ?

Bazıları bozuluyor, bazıları etkilerini kaybediyor ve böylece kötü olduğunu anlıyoruz. Bunları almadan önce de tarihlerinin geçip geçmediğine, ne kadar raf ömrünün olduğuna bakabileceğimiz bir siteden bahsetmek istiyorum sizlere. Ben bu siteyi keşfettiğimden beri aldığım ürünlerinin ne kadar kullanım süresine olduğuna çok dikkat eder oldum. Umarım sizinde işinize yarar bu yöntem. 


Çoğu kişi aldığı ürünün arkasında, yanında, yöresinde bir kod olduğunu ve kodun ne işe yaradığını bilmiyor. Bende bunlar arasındaydım. Bu siteyi keşfettikten sonra aldığım mağazada bile kodu girip hemen ürünün raf ömrüne bakıyorum. 

Saç bakım ürünleri ortalama 6-12 M yani ay üzerinden kullanabileceği yazıyor. Ama bu sitede ben ürünün arkasındaki kodu yazdığımda 2-3 yıl raf ömrü olduğu yazıyor. Açılmadığı taktirde. 




Cilt bakım ürünlerinin en sık kullanılanı ise nemlendiriciler. Nemlendiriciler ise 12 M kullanımı oluyor genelde. Nadiren 6 M olduğu da oluyor. 


Gördüğünüz gibi bu temizleme suyu 6 M ki bu bende yaklaşık bir seneden fazladır var. Kullanıyor musun derseniz kullanmıyorum. Acele far fırçasının temizlenmesi gerekiyorsa bununla temizlediğim için tutuyorum.  




Rimel ve sıvı eyeliner 'lar;  En fazla 6 M genelde 3 M olarak satışa sunuluyor. Ki genelde bir rimel 3 ay da bitebiliyor ama sık eyeliner kullanamayan biri için bu süre çok az maalesef. 

Sıvı fondöten ve kapatıcılar; 6-12 M olarak satışa sunuluyor. Ben bb krem kullanan bir insan olarak bu süre benim için yeterli oluyor. Parmakla kullanmakta ürünün ömrünü kısaltıyor güzeller. 

Pudralar; 12-18 M olarak satılıyor bence yeterli gibi ama bilemedim şimdi. Genel anlamda bu tarz ürünleri bitirip almak daha mantıklı. 

Farlar; 6 M olarak satılsalar bile biz bu ürünleri bozulana kadar kullanıyoruz. Ne kadar sağlıklı bir hareket yapıyoruz bilmiyorum ama ben cidden onları atmaya kıyamam ☺

Rujlar; 12 M olarak satılıyor. Rujlarınızı sizden başka kimsenin kullanmasına izin vermeyin desem bile kullandıran bir insan var karşınız da ☺ Ayrıca dudağınız da uçuk ve yara benzeri şeyler varsa bunlar da ömrünü kısaltır ürünün. 

Göz ve dudak kalemleri; 2-3 yıl kullanabilir bu ürünler ama benden size tavsiye uzun süre kullanmadığınız kalemlerinizi ilk önce açıp daha sonra kullanın. 

Parfüm ve kolonyalar; Açılmadığı taktirde 2 yıl kullanılabilir. 

Ojeler; 2 yıl kullanma süresi olur genelde ama daha fazla kullandığımız da oluyor ojeleri. 

Gelelim şimdi baktığım siteye checkcosmetic.net isimli site. Bu siteye girdikten sonra birlikte alttaki ürünün kullanım süresine bakmak istiyorum. 


Ürünün açıldıktan sonra 12 M kullanım süresi var ben bunu alalı da bir sene oluyor yaklaşık. Peki site neler diyor bu ürün hakkında. 


İlk olarak markayı seçiyoruz. Birçok marka bulunuyor içerinde merak etmeyin. Daha sonra arkasında ki kodu giriyoruz. Bu kodlar genelde arkasında, altında veya kapak kısmında olur. Daha sonra CALCULATE tuşuna basıyoruz işte bu kadar. 


Gördüğünüz gibi bilgiler çıktı. Sayfayı pc 'nizin çeviri özelliği varsa Türkçe de kullanabilirsiniz. 
Genel raf ömrü 36 ay. 
En azından 11 ay kullanabilir yazıyor ama açıldığı için ben kullanmıyorum yakında sanırım çöpe gidecek ürünler arasında koyu geldiği için. 

Umarım yazımı beğenmişsinizdir, faydalı olabilmişimdir. 






Bir sonraki yazımdan haberdar olmak için lütfen blogumu izlemeye alınız. 
Şimdilik hoşçakalın..


Snapchat: semaqokce
Mail & PR: semaqokce@gmail.com




14 yorum :

  1. ne kadar aydınlatıcı bir yazı emeğine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim okuduğun için :)

      Sil
  2. Yazın gerçekten benim gibiler için o kadar faydalı oldu ki sana anlatamam :) Ben mesela aldıktan sonra genelde başka ürün alınca ilk aldığımı kenara koyuyorum sonra bozuldu mu bilmeden aylar sonra devam ediyorum kullanmaya bunu gördüm şimdi kontrol edeceğim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hep öyle yapardım ama artık elimdekini bitirmeden almamaya çalışıyorum :)

      Sil
  3. Çok detaylı harika bir yazı olmuş bilmeyenler için canım , geçen sene duymuştum bende bahsettiğin siteyi.Sonra unuttum gitti tabi. :/ Eline sağlık :* <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bana zaman ayırıp okuduğun için :)

      Sil
  4. Önemli ve bir o kadar da ihmal edilen bir konu maalesef :( Emeğine sağlık canım, mükemmel bir yazı olmuş <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok ihmal ediyoruz canım :/

      Sil
  5. önemli bir konu ama cilt bakımı ve fondöten harici çok dikkat edemediğim bir konu maalesef..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke hepimiz her aldığımız ürüne dikkat etsek :)

      Sil
  6. Son zamanlarda okuduğum en faydalı yazılardan biri oldu bu. Kalemine, emeğine sağlık arkadaşım. Çok uzun süredir aklımı kurcalayan bir konuydu ve yazın beni çok aydınlattı. Dün akşam okuduktan sonra bugün tüm kozmetik ürünlerimi çıkarıp kontrollerini yaptım. Neler neler attım bilemezsin :) Saç şekillendiriciler, kremler, fondötenler, rujlar.. Daha neler neler.. İnsanın içi cız ediyor ama maalesef yapılması gereken bu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa içim acıdı şuan ciddi misin ya :( ama olsun sağlığından kıymetli değiller :)

      Sil
  7. benim için çok faydalı oldu bu yazı emeğine sağlık şimdi tek tek ürünlerimi kontrol edebilecem sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim okuduğun için :)

      Sil