23 Ekim 2015

SAÇ BAKIM YAĞI VE SAÇ BAKIMI


Saçlarımın rengi uzunluğu bir çok aşamadan geçti kesildi boyandı ama hiç bir şekilde saçlarım da yıpranma söz konusu değil. Birçok kişiden de saçların çok güzel sözünü çok duyar oldum. 
Benim saçlarım da hint kınası var yani boya değil. Bildiğiniz gibi boya da bulunan kimyasallar saça çok zarar veriyor diyerekten hint kınasına baş vurdum. Peki bu karardan pişman mıyım % 50 % 50 :)
Bakımı çok zor yani bakımı bıraktığınız an saçlarınız sönük bakımsız bir hal alıyor bu yüzden sürekli bakım istiyor.

Saçlarıma uyguladığım yağlar bunlar.

  1. Tatlı Badem Yağı: Parlaklık veriyor ve besliyor.
  2. Hint Yağı: Kaş, kiprik ve saç köklerini çok güzel besliyor. 
  3. Susam Yağı: Saç uzatma özelliği var.
  4. Biberiye Yağı: Saç köklerini besliyor ve kan dolaşımını hızlandırıyor. 
  5. Sarımsak Yağı: Saç uzatma özelliği var.  
     Bu yağlara ek olarak Argan yağı, Zeytin yağı, Ardınç yağı da kullanabilirsiniz. Bunlar saçlara çok iyi gelen yağlar. Tamamen kendinize kalmış bir durum hangi yağı kullanacağınız. 



İşte bu kadar basit bu 5 yağı birbirine karıştırarak güzel sonuçlar elde ediyoruz. Yağları aktarlardan satın alabilirsiniz. Fakat en önemli tüyoları şimdi söylüyorum.  

  1. Aman bir şey olduğu yok deyip pes etmeyin.
  2. Hafta da en az 2 kere bu karışımı saç uçlarına ve diplerine uygulayın.
  3. Bitkisel şampuanlar la bu kürü destekleyin.
  4. Saçlara ısı uygulamayın, uygulasanız bile fazla bekletmemeye özen gösterin.
  5. Saçlarınızı fön makinası ile kurutmayın kurutursanız bile düşük ayar da ve sadece 5 dakika kullanın. 
  6. Saçlarınızı tararken saç spreyleri kullanın bu dökülmesine engel olacaktır. Ben bunun için yıllardır Gliss kullanıyorum. 

Karışımı hazırlarken dikkat etmeniz gereken şeyler var. 
Bütün yağların hepsini bir anda kullanmayın yağlar birbirine karışınca çabuk bozulabileceğinden az miktar da yağları karıştırın. Saçlarınız da mümkünse en az 2 saat bekletin. Saç diplerinize masaj yapın. Bütün bunlar size zor geliyor biliyorum. Çünkü bana bunu soran herkese anlatıyorum ve kim uğraşacak diyor. Güzel bir sonuç için uğraşmanız gerek. Kısacası saçlarınızı sevin siz onu sevdikçe size tepki olarak uzuyacaktır. Ben buna çok inanıyorum :)

Buda kürü uygulamış halim saçlarınızı uzatmak istiyorsanız tek yapmanız gereken sabır ve pes etmemek... Hint Kınası ile merak ettiğiniz bir şey varsa bunun da yazısını yazabilirim.


Bir sonraki yazımda görüşmek üzere sevgiyle kalın.


34 yorum :

  1. Peki bu karışımı saçınızda ne kadar durduruyosunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Benim saçlarım kalın telli olduğu için hafta da iki kez uyguluyorum ve en az 2 saat bekletiyorum. Çoğu zaman 4-5 saat bile beklediğim oluyor :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim sema hanım :)

      Sil
  2. Merhaba! Ne kadar guzel saclariniz,emeğine degmis:) blogunuza hemen uye oldum
    Bende makyaj ve bakim uzerine yaziyorum bloguma beklerim :) Nurluguzellik.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ayşenur :) Çok teşekkür ederim her şey emek ve sabır gerektiriyor :) blogunu takipteyim :)

      Sil
  3. blogunu inceledim takibe aldım bende senin gibi yeni blog açtım senide beklerim :)
    http://guzellikhareketi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Canım bu karşım saçıda gurlestiriyomu dogumdan sonra saçım baya döküldü eski haline dondurmek için güzel bi bakıma ihtiyacı var saçlarımın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saç diplerinde kopan saçları uzatıyor ve hatta kayısı tüyleri dediğimiz saçları düzenli kullanımda uzatıyor diyebilirim. Ben bu karşımı bir ara kullanmadım saçlarım aşırı dökülmeye başladı şimdi tekrar kullanıyorum dökülme yarı yarıya kesildi diyebilirim canım bence kesinlikle kullan faydasını mutlaka alırsın :)

      Sil
  5. Anladm canm tesk ediyorm yardmcı oldugun icin :)

    YanıtlaSil
  6. bende bu tarz karışımları uyguluyorum ve çok da memnunum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi geliyor dimi :) bende bi ton para yatırmak yerine bu tarz şeylerin daha çok işe yaradığını düşünüyorum :)

      Sil
  7. Tatlım bu siseler ne kadar gidiyo bende simdi uc yag aldım hint badem ve avokado yağları 30 ml bir yıl kullanablrmym sen ne kadar kullandn ne kadar gitti yani ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bana tahminimce hesaplamadım ama 5-6 ay gidiyor haftada iki kez veya bir kez uyguladığım için

      Sil
  8. Tatlı badem yağını bende kullanıyorum bemiksle birlikte susamı hiç kullanmadım onu alıp kullanıyım birde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla faydasını göreceğinden eminim canım :)

      Sil
  9. yaa ben bunu dün denedim ama sarımsak yağının kokusu çıkmıyor:)) Özellikle azda kullanmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim kullandığım sarımsak yağının yoğun bir kokusu yok ve saçta da kokusu kalmıyor ☺️ acaba kullandığın markadan olabilir mi ? ☺️ İstersen onu koymaya da bilirsin birde o şekilde dene ☺️

      Sil
  10. Aaa evet olabilir benimki sarımsak turşusu gibi oldu🙈🙈🙈

    YanıtlaSil
  11. Saçlarin çok güzel masallah. Hint kinasi ne güzwl renk vermis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğim rengi vermedi fakat bende bu rengi beğendiğim için uzun süredir bu şekilde kullanıyorum teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Merhaba ben 4 yil sacima hint kinasi yaktim . Sonra saclarimi actirdim uzerine kahve siyah falan 3 4 defa boyattim . 1 hafta once hint kinasi yaktirdim kuaforde ve saclarim kaskati oldu keratin bakim yapildi yumusadi simdide kahveye dondu . Uclari falan cok kotu tekrar hont kinasi yakmak istiyorum simsiyah cok guzel oluo cunku ama kurutur die korkuyorum acikcasi . Icine koyabilirim sizce yine kurur mu ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle merhaba. Anlattığınıza göre saçınız çok fazla işlemden geçmiş benim tavsiyem saçınızı biraz kendi haline bırakmanız ve bakım yağları uygulamanız daha sonra yekrar siyah yapabilirsiniz o uçlarında ki kuruluk için ise maskeler veya yağlar kullanabilirsiniz ben hint kınası uygularken içine yağ katıyorum ama yine de kuruluk oluyor kınayı yaktıktan sonra bakım yağları ile saçımı destekliyorum sizde öyle yapabilirsiniz. Umarım biraz olsun yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler..

      Sil
  13. Yağları nerden aldınız?Bide benim saçlarım omuz hizzamdan biraz aşağıda bu tür yağları 5-6 ay kullanabiliyorum demişsiniz ama ben en fazla bir ay kullanabiliyorum :)) sürme işlemindemi hata yapıyorum acaba fazla mı sürüyorum ne :))Saçlarımda aşırı bir dökülme var bir avuç zor saçım kaldı yağları denesem faydasını görebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aktardan bulabilirsiniz çok fazla kullanmanıza gerek yok hepsi karıştığında çok uzun bir süre gidiyor ☺️ Kesinlikle faydasını görürsün

      Sil
  14. Merhaba. Saçıma normal kınayla defne yaprağı ceviz kabuğu ve rastık karıştırarak sürdüm. Koyu kızıl geçti Hint kınasıyla boyayayım diyorum nasıl olur rengi sizce? Birde Hint kınasından once saçlarıma açıçı sürsem rengi nasıl girer bilginiz varsa ve cevaplarsanız sevirim. Başarılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint kınasına ne uygularsanız uygulayın hep siyah tutar

      Sil
  15. Toplam fiyatlari ne kadar tuttu?

    YanıtlaSil
  16. mrb. saçlarınız çok güzel görünüyor :) bu yağların hepsini önceden mı karıştırcaz yoksa uygularken yeteri kadarını mı karıstırcaz acaba ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) uygulama esnasında yeterli olacak şekilde karıştırıyorum :)

      Sil
  17. Merhabalar;

    Benim saçlarım çok cansız ve ince ayrıca da dökülüyor.boya ile daha da yıpratmak istemiyorum ama hint kinasi sizce ıyu gelir mi?? Bu arada cansız olduğu icinde çok dökülüyor neler onerirsiniz???

    YanıtlaSil