27 Ekim 2015

HİNT KINASI NASIL UYGULANIR - SAÇ BOYAMA VE BAKIMI

Herkese merhabalar. 
Bugün size Hint kınasının saça nasıl uygulanacağından bahsedeceğim. Hint kınası yıllardan beri günümüze gelen doğal bir boyadır. Ele yakıldığı gibi saça da uygulanıyor. 



Benim saçlarım açık kestane rengindeydi, pek bir değişiklik istemediğim için  2 sene önce koyu kestane rengine boyadım. Alttaki resimde ilk boyadığım hali. Hint kınasının zararları olmamakla birlikte kimyasal maddelerle oluşturulan saç boyalarına nispeten daha sağlıklıdır ve saçları yıpratmadan renk verebilmektedir. Bende bundan yola çıkarak saçıma hint kınası uyguladım gel gelelim saçım da ne gibi değişikler oldu bakalım.


                                 
Görmüş olduğunuz üzere ilk başlarda rengi o kadar güzel ve parlaktı ki herkes çok beğeniyordu. Fakat sonra boyası akmaya başlayınca sönük ve cansız bir görüntü aldı tabi yanı sıra saç diplerinde kaşıntı başladı. Bunun sebebi saç diplerinin kınaya alışması ve tekrar kına yakılması gerektiği.

Hint kınasının bir çok rengi var;
  • Sarı
  • Kahverengi
  • Siyah
  • Kızıl
  • Koyu ve açık kestane 

Ben saçlarımda açık kestane, koyu kestane ve kahverengi renklerini kullandım fakat hepsi de görmüş olduğunuz gibi siyah tuttu. Bana göre renk verme konusu sadece siyah veya kızıl siyah tutuyor. Diğer renkleri verdiğini düşünmüyorum. Çünkü yengem de de kızıl denedik fakat sadece güneşte hafif bir kızıllık oluştu. Aktardan alabilirsiniz kınayı kutusunun içinde 6 tane oluyor fiyatı çoğu yere göre değişiyor ben 6 tlye alıyorum. Yakarken yanınız da mutlaka birisi olsun çünkü kına etrafa çok fazla bulaşıyor. Elinize mutlaka çift eldiven geçirin. Eski bir kıyafet giyin bulaştımı çıkmıyor.


Ayrıca kınayı yaktığınız zaman artık saçınıza boya yapamazsınız çünkü kınalı saç boya tutmaz. Saçtan tamamen arınması gerek. Kınayı saçtan kısa zaman da arındırmak için günlük sıcak su ile saçınızı yıkamanız gerek, çünkü sıcak su kınanın saçtan çok çabuk arınmasını sağlar. Ama bu işlem de saçınızın nemini kaybetmesine sebep olur. Kepek şampuanları kullanın kepek şampuanları da içinde bulunan bileşenlerden ötürü kınanın saçtan çabuk akmasını sağlar.


Buda saçımın şuan ki güncel hali kına yakmıyorum yaklaşık 10 aydır falan. Yakmayı da düşünmüyorum. Yıpranmaması içinde bakım yağı uyguluyorum. Kullandığım yağlara buradan bakabilirsiniz.  Boya olsa şimdiye kadar saçtan arınırdı fakat kına olduğu için hala siyah gördüğünüz gibi sadece diplerim de kendi rengim çıkmaya başladı. Uçlarda güneş vurduğu zaman kızıllık var falan dediğim gibi uğraşması çok zor kızlar yakmadan önce çok düşünün. Aklınıza takılan bir şey varsa sorabilirsiniz :)   Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşçakalın... 




73 yorum :

  1. Ama çok güzelsiiiin maşallah <3 Ben de çok sık saçımı boyuyorum ama sürekli açma boyama vs yaptığım için hint kınası yapmadım. İlerde tek br renge arar verirsem inşallah o zaman denerim :) Blog keşif etkinliğinden geliyorum Bana da beklerim <3 Kozmetik üzerine (özellikle Güney Kore Kozmetik markaları) yazdığım ama arada farklı konularda da paylaşımlar yaptığım bir blogum var , ayrıca yeni youtube videolarına başladım desteklerinizi beklerim <3 instagram: yepoja <3 <3 Blog adresim yeppeun-yeoja.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim benimki gecici bir hevesti akmasını bekliyorum ☺️ bloguna ve youtube adresine bakıcam sevgiler ☺️

      Sil
    2. Merhaba. Siz bu yazıyı 2 yıl önce paylaşmışsınız, acaba şu an saçınızdaki siyah renk aktı mı? Ben geçen hafta boyadım ve şu an çok beğendim siyah rengi, akmasını istemiyorum. Sizinki aktı mı yani siyahlığı gitti mi?

      Sil
  2. Merhaba^^ Benim sorum kızıllıkla ilgili; ben saçımı kırmızıya boyamıştım boya akınca üstüne siyah boyadım bi kez daha ama güneşte siyah değil kıpkırmızı duruyordu. Sen de kınanın güneşte kızılımsı durduğunu söylemişsin; acaba hafif bi kızllık mı yoksa bildiğin kıpkırmızı mı duruyor. Şimdiden teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle göze batan bir kızıllık yok hafif patlıcan moru gibi duruyor güneşte normalde o kızıllık belli olmuyor :)

      Sil
  3. Selam, acaba hint kınası da normal kına gibi kokuyor mu, veya kokusu kaç saatte geçiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, saçta kokusu yıkadıktan sonra geçiyor koku falan kalmıyor :)

      Sil
  4. canım meraba, bende bugün kına aldım yakmayı düşünüyorum acaba kınayı saçında kaç saat tuttun ve içine neler ekledin (nette soğan kabuğu ekleyin vs gibi değişik şeyler yazıyor). cevaplarsan sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım merhaba ben hint kınası aldığım için içine hiçbir şey eklemedim normal 45 dakika beklediğin zaman rengini veriyor :)

      Sil
  5. Merhaba benim saçım kahverengi siyaha boyamak istiyorum bunun içinde hint kınası almayı düşünüyorum saçınız hoş bir renk almış. Kına yaparken hangi malzemeleri kullandınız ?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su ve hint kınası canım sadece içine saçımı yıpratmaması için badem yağı ve zeytinyağı da ekledim

      Sil
    2. Kaç saat tuttunuz kınayı saçınızda?

      Sil
  6. Merhaba. Bende simsiyah olsun istiyosum saclarim. Hangi kinayi kullandin acaba fotograf yollayabilirmisin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aktarda hint kınası dediğiniz zaman veriyorlar 6lı paket halinde satılıyor

      Sil
  7. Soruların çoğu kızlardan gelmiş.Bir erkek olarak soruyorum saçlarında yoğun beyaz olan ve benim gibi genç olan arkadaşların olduğunu biliyorum.Kınayakmak uygunmu yoksa başka alternetiflere yönelmelimiyim.daha uzun bir soru yazmıştım ama yayınlanmamış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kına boyadan daha sağlıklı olduğu için birde doğal durduğu için saçınızda abartı duracağını sanmıyorum

      Sil
    2. Merhaba. Ben normal kınayla içine rastık,ceviz kabuğu,defne yaprağı katarak boyadım. Aktı yıkandıkça saçım ve koyu kızıl kaldı. Hint kınası yapsam nasıl olur ki bilgin varmı?

      Sil
  8. Merhaba. Saçıma normal kınayla defne yaprağı ceviz kabuğu ve rastık karıştırarak sürdüm. Koyu kızıl geçti Hint kınasıyla boyayayım diyorum nasıl olur rengi sizce? Birde Hint kınasından once saçlarıma açıçı sürsem rengi nasıl girer bilginiz varsa ve cevaplarsanız sevirim. Başarılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acıcı saçınızı yakar hint kınası da siyah tutar

      Sil
  9. Merhaba ben saçımı kırmızıya yakın olsun istiyorum hint kinasi kızıl kullansam nasıl durur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmuyor maalesef hepsi ilk önce siyah veya kahve rengi tutuyor

      Sil
  10. bence çok yakışmış sana :D

    YanıtlaSil
  11. Merhaba benim saçım kahverengi. Hint kınasıyla siyaha boyamak istiyorum. Fakat ben de bir kere boyamak istiyorum yani iki üçnayda bir tazelemek istemiyorum. Peki o zaman saçımın dibi gelmiş gibi mi gözükür yani kötü mü durur acaba?

    YanıtlaSil
  12. Kınayı nasıl hazırladın? Ben kınayı aldım ve sanırım omuz hizası için 1 paket yeterli oluyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su ile karıyorsunuz durdukça katılaşır katılaştıkça su ekleyebilirsiniz

      Sil
  13. Merhaba o boyda ki saçınız 6 paket hint kınası yetti mi şuan küçük paketlerde 5 tane aldım ama ya yetmezse diye korkuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yeter kına su ekledikçe durdukça çoğalır çünkü :)

      Sil
  14. Mrb saçımı hızlı uzatmak için neler yapabilirim bu arada saçınıza bayıldım uzunluğu tam istedigim gibi banada yardımcı olurmusun ��lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçlarım için kullandığım yağlara bu yazıda link verdim yazıyı sonuna kadar okursanız linki ve nasıl uzattığımı görebilirsiniz. Sevgiler.

      Sil
  15. Saçlarımı siyah Hint kınası boyadım ve yavaş yavaş akmaya başladı aktığı yerler kızıl duruyor tekrar boyamali miyim? Kına aktığinda saçımın kızıl olmasından korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçlarınız kızıl olmaz sadece güneşte kızıl yansımalar bırakır ben diplerimden sarı saçlarım çıktığı için 7-8 ayda bir tekrar siyaha boyuyorum siyahı daha çok sevdiğim için size kalmış birşey bu durum.

      Sil
    2. Ben bi erkek olarak soru sormak istiyorum ,Siyaha boyadıktan sonra güneşte kızılımsı oluyor demişsin hafif güneşte siyah olması için fazla bekletsem olurmu ?

      Sil
  16. Ben saçımı sürekli siyaha boyatıyodum taaki saçlarım dökülene kadar saçımı siyah hint kınasına boyamayı düşünüuorum hic akmamadı benim için hiç önemli değil güneşte falan kızıllık var mı ben simsiyah istiyorum çünkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akmaya başladıkça kızıllık oluşuyor

      Sil
    2. merhaba sema hanım,beyaz saçın üzerine ilk defa (açık kahve) hint kınası yaktım ve ertesi gün dşarıda güneşli bir hava malum bayağı bir kızıllık oldu.kınanın kızıllığını engellemek için,harcına ilave birşeyler katılabilirmi.şimdiden teşekkür ederim.

      Sil
    3. açık renkler de kızıllık oluyor maalesef ceviz kabuğu koyarlar genel de ama denemedim hiç ben genelde siyah kına tercih ediyorum kızıllık olmaması

      Sil
  17. Merhaba. .benim saçlarım açık kumral bi renk..bem sariya dönük hani koyu sarı kahve tonlarında bişey istiyorum..bunu hint kinasi ile nasıl yapabilirim..hangi kınası ne miktarda karistirip kullanmami önerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint kınası genelde siyah kahve ve kızıl renginde tutuyor

      Sil
  18. Merhaba 19 yaşındayım saçımı ilk kez bu yıl boyadım o da siyah ama çok çabuk akıyor bu da benim sinirlerimi oldukça bozuyor bir tanıdığım hint kınasını önerdi bunun üzerine biraz araştırdım bazıları kınanın saçı beslediğini onardığını söylerken bazılarıda aksine yıprattığını sertleştirdiğini beyazlattığını ve saç döktüğünü söylüyor ben siyahta kararlıyım başka renk düşünmüyorum ve uzun süre saçımda kalsın istiyorum ama bu olumsuz yorumlar ne yalan söyleyim korkuttu beni saç tipine göre yada kınanın markasına göre mi bu olumsuzluklar bilemedim bloğunuzu inceledim ve gerçekten saçlarınız çok hoş duruyor parlak ve sağlıklı anladığım kadarıyla siz bu konuya baya hakimsiniz yardımcı olabilirseniz çok sevinirim teşekkürler ((:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) şimdi şöyle söylemem gerekirse 5 yıldır kına uyguluyorum belirli bir markası yok aktardan satın alıyorum evet saçları döküyor ama mevsim geçişlerinde dökülüyor benim bu kınadan kaynaklı diyemem saçlarım beyazlamadı ırsi olabileceğini düşünüyorum onun dışında saç diplerinde aktıkça kaşıntı yapar çünkü saç dipleri kınaya alışır boya bir kere denedim İnan bana kınadan daha çok yıpratıyor saçları ben pişman değilim sürekli uyguladığım birşey :)

      Sil
  19. Anladım çok teşekkür ederim peki ne sıklıkla saçınıza uyguluyorsunuz kınayı ve her yıkamada boya gibi akıyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır sadece ilk yıkamada akıyor onun dışında her yıkmada akmıyor ihtiyaç duyduğumda yakıyorum diplerim çok belli olduğunda

      Sil
  20. Saçlarımı açıcı ile açtım ve şu an turuncu üzerine hangi tenk kına yapmalıyım siyah mı kahve mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de aynı renk tutar kahve çok çabuk akar ama

      Sil
  21. Merhaba kısa saça sahibim hafif dökülme mevcut siyah renge boyayarak az bi aralık var kapatmak istiyorum.Aktardan siyah hint kınası aldım ilk başta siyah daha sonra kızıl olduğu söyleniyor sürekli siyah tutabilmek için kaç haftada bir uygulamam gerekir ve yağlı saça zararı olur mu tavsiyen nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafta değil de 3-4 ay yeterli siyah olması için yağlı saçlıyım uzun süredirde kullanıyorum bir zararını görmedim

      Sil
  22. Merhaba gökçe hanim acaba 1 paket koyu kahvenin içine konulacak su miktarı ne kadar olmalıdır kizillik barindirmamasi önemli koyu olsun istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kınada kızıllık ister istemez oluyor ama çok bariz kızıl durmuyor güneşte belli olur sadece siyahta kızıllık çok belli olmuyor su miktarı size kalmış ne kadar çok su o kadar kına çoğalır durdukça katılaşıyor çünkü

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Aktar da ki çalışanın önerisiyle siyah almadım açıkçası simsiyah olur korkusuyla. Size son sorum kinanin saca sürmeden önce bir bekleme süresi var mıdır

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  23. Senin saçında kahverengi Hint kınası mı var siyah mı

    YanıtlaSil
  24. Merhaba ben sacimin kenarina acici surup ustune kirmizi yaptim.Rengi akti ustune kina yapsam olurmu acaba ? Ne yapabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur ama kınanın üzerine boya olmuyor kınanın akması gerekiyor

      Sil
  25. Merhaba sema hanim bende yillardir boya kullanıyorum fakat saçımda bir Problem var uzatamiyorum kırılıp zayifliyor bende kestirmek zorunda kalıyorum ayni zamanda yoğun dökülme ve çok beyazim var ve kinaya karar verdim sizden beyazlarimi iyi kapatirmi bilgisini almak istedim bir sıkıntı yasarmiyim acaba bilgilendirirseniz çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bir yada iki tane vardı kapattı sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum boya kullanan bir insan olarak kınadan daha memnun olacağınızı düşünüyorum

      Sil
  26. Mrb ben yaklaşık iki hafta önce normal toz kina yaptım fazlada bekledim rengini alsın diye görüntü güzel fakat sac diplerim beyaz olduğu için o kisimlar resmen turuncu oldu tekrar diplere kina yapmak bu kez hint kınası istiyorum fakat siyahmi kahverengimi yapsam bilemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah bildiğiniz kömür gibi oluyor ama öyle olmasın kahve olsun diyorsanız kahve uygulayın. Normal kına her zaman turuncu tutar.

      Sil
  27. Bende saçımı boyamak istiyorum hint kınasıula ama her yerde saclara kötü sonuç verdiği hakkinda bir sürü yazı var senin saçında herha gi bir sertlesme oldumu veya saç uzaman durdumu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hiçbir iritasyona sebep olmadı hatta görenler saçlarımı çok beğenir

      Sil
  28. Merhaba.. benim saçımda sarı boya var . kendi rengim de beyaz cok fazla neredeyse gri.. hint kinasi sarı rengi tutar mı.. kızıllık olurmu veya beyaz saçta turuncu olurmu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok uzun zamandır hint kınadı kullanıyorum şöyle söylim saçınız ne renk olursa olsun nasıl olduğunu bi türlü anlayamadigim şekild e bütün saçları aynı renk yapiyo arada renk farklılıkları kesinlikle olmuyo ben ilk defa hint kınası yaptığımda 5 renk falan vardı saçımda eğer kullanmak istediğiniz renkte istikrarlı olacaksanız kesinlikle şüphe etmeden kullanabilirsiniz

      Sil
  29. Merhaba.. benim saçımda sarı boya var . kendi rengim de beyaz cok fazla neredeyse gri.. hint kinasi sarı rengi tutar mı.. kızıllık olurmu veya beyaz saçta turuncu olurmu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemediğim ve tam uzmanı olmadığım bir konu hakkında birşey diyemem 😊

      Sil
  30. Merhaba bende sunu merak etttim internete kuru saca boya uygulamayin diyor yani nemli sacami boya surdunz kuru saca uygulayinca dokulme olur diyor🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir fikrim yok çok fazla dökülme sorunum yok

      Sil
  31. Merhaba ben bugün aktardan kızıl 2 paket hint kınası aldım saçımda hiç boya yok sadece 1-2 kere normal kına uygulamıştım saçım açıkçası seyrek ama şuan yumuşak kınadan sonra herhangi bir yan etki sertleşme olurmu cevap verirseniz sevinirim :) ( saçımın rengi koyu kahve)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertleşme demeyelim ama saçlarda hafif kuruluk oluyor onu da krem ve spreyler ile gideriyorum

      Sil
  32. Sema Gökçe hanım merhaba size ben de bir soru sorabilir miyim ben yaklaşık 9 yıldır siyah boya kullanarak boyuyorum saçlarımı ama saçlarımda yoğun bir dökülme problemim başladı bu yüzden bu Black henna siyah gibi kınası aldım ancak bununla boyasam saçlarımı saçlarındaki dökülme problemim durur mu sizce ve gürleşsin de istiyorum saçlarımı gürleştirir mi sizce ? Çok kararsızım ama siyahı da çok sevdiğim ve saçlarımın rengini siyahtan başka renge değiştirmek istemediğim icin sormak istedim size şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kına çok fazla dökmüyor çok fazla dökülme probleminiz varsa hafta da bir saç bakım yağları uygulayabilirsiniz

      Sil