14 Eylül 2015

ÇAY AĞACI YAĞI MUCİZESİ


Merhabalar.. 
Yeni bir günden hepinize günaydın. Çay ağacı yağından kısaca bahsetmek gerekirse içeriğindeki bileşen sayesin de ( antiseptik ) antibakteriyel özelliği sebebiyle uzun zamandan beri tedavi amacıyla kullanılmış. Avustralya’da başlayan bu akım günümüz Türkiye 'sine kadar gelmiş. Avustralya’da binlerce yıldır Aborjinler mikrop öldürücü etkisi nedeniyle kesikleri ve yaraları iyileştirmek için kullanmışlar. Şimdiler de ise şampuanlar da ve deodorantlara ek olarak, akne ve egzamayı tedavi eden kremlerin içeriğinde de çay ağacı yağı kullanılıyor. Tabi ki bir ilaç değil ve ilaç yerine de kesinlikle kullanılmamalıdır.  

Aktardan satın aldığım bu yağı sizde herhangi bir aktardan alabilirsiniz. Yalnız dikkat etmeniz gereken şey saf halde olmasıdır.

Nelere Faydalıdır:
  • Bakterilerin ya da mantarların neden olduğu cildin aşırı yağlanması, siğil, kaşıntılı döküntüler, kepek vb. cilt hastalıklarına karşı doğal bir iyileştiricidir. Aynı zamanda, güneş yanıklarına ve derideki soyulmalara da iyi gelir.
  • Solunum yolları ile ilgili astım, boğaz ağrısı, öksürük ve benzeri sorunların tedavisine yardımcı olur.
  • Kızamık, su çiçeği, gribal enfeksiyon ve soğuk algınlığı gibi bazı bulaşıcı hastalıkların tedavisinde kullanılır.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Ağzı ve dişleri temizler.
  • Sivilce, akne benzeri yara ve izlerin kısa sürede hafiflemesine ve iyileşmesi faydalıdır.
Nasıl kullanılır:


Ben genelde sabah akşam yüzüme pamuk veya bir kulak çöpü ile sivilcelerimin üzerine sürüyorum ve sabah kalktıktan sonra yüzümü ılık suyla yıkadıktan sonra makyajımın altına aynı şekilde uyguluyorum.  Yada bir şişeye 10 damla kadar koyduktan sonra üzerine su katıyorum çalkalayıp yüzüme sıkıyorum yada yastığıma sıkıyorum. Gerçekten faydasını görüyorum sivilcelerimin acısını hemen hafifletiyor ve kısa sürede iyileşmesini sağlıyor. Bittikçe aldığım bir yağ diyebilirim. Doğal olduğu için düzenli kullanıldığı zaman hiç bir yan etkisi ile karşılaşmadım. Eğer bu yağı göz çevresi, ağız ya da kasıklarda kullanacaksanız daha dikkatli olmalısınız. Çünkü doz aşımı durumunda bu yağın bazı ciddi yan etkileri olacaktır. Bunlar baş dönmesi, uykusuzluk, kusma, bağışıklık sisteminde zayıflama ya da koma hali olabilir. Eğer bunlardan birini hissederseniz, doktorunuza görünmeniz gerekir.

Dikkatli ve dozunda kullanın.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere merak ettiğiniz ne varsa sorabilirsiniz :)




2 yorum :